Vi søker en nytenkende leder som kan lede avdelingen trygt og stødig fremover, og som i tillegg har et brennende engasjement for å videreutvikle tjenesten.
Vi har anerkjent behovet for endringer og har spennende utviklingsarbeid pågående i kommunen for å kunne møte morgendagens krav og føringer. Vi legger vekt på at du har evne og vilje til omstilling for å skape gode helsetjenester nå og i framtida. Stillinga har tett samarbeid med teamleder, som har fagansvar, og kommunalsjef helse- og oppvekst er nærmeste overordnete for stillinga.
Høsten 2020 ble Lesja helsehus påbygd og renovert. I 2. etasje i nye og moderne lokaler er Lesja sjukeheim plassert. I helsehuset ligger alle helse- og omsorgstjenestene, bortsett fra Miljøarbeidertjenesten. Stillinga har dagarbeidstid (man-fre). Leder og teamleder utgjør lederteamet ved Lesja sjukeheim.
Hovedarbeidsområder:
• Personal-, økonomi- og fagansvar i avdelingen i tråd med overordnede målsettinger og planer
• Sikre likeverdige tjenester i tråd med gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer
• Utvikling og omstillingsarbeid
• Turnusplanlegging og ressursstyring
• Tilrettelegge og videreutvikle et godt arbeidsmiljø med myndiggjorte medarbeidere
• Motivere til læring og utvikling
• Være en aktiv bidragsyter i ledergruppen
• Arbeide lojalt mot kommunens mål
• Være en god samarbeidspartner både internt og eksternt
Det er ønskelig at du:
• Kan og vil lede og har faglig og administrative lederegenskaper
• Kan sette klare strategiske mål for virksomheten og bruke ressursene effektivt
• Har vilje og evne til samarbeid, kan jobbe tverrfaglig og inspirere til utviklingsarbeid
• Er strukturert og ryddig
• Har interesse for hvordan teknologi kan brukes til å forbedre arbeidsprosesser og system
• Er engasjert i fagfeltet, kan veilede og har evne til å motivere sine medarbeidere
• Er en tydelig leder med gjennomføringsevne
• Har evne til å skape et godt arbeidsmiljø
• Er lagspiller med faglig autoritet innenfor ansvarsområdet
Personlige egenskaper:
• God kommunikasjons- og samarbeidsevner
• Positiv og har evne til å involvere og inspirere
• Strukturert, effektiv og løsningsorientert
• Lagspiller som utfører gode prosesser med høy grad av medbestemmelse
• Har stor arbeidskapasitet og liker utfordringer
• Har et helhetlig tankesett
• Endringsvillig
• Personlig egnethet vil bli vektlagt
Kvalifikasjoner/kompetansekrav:
• Relevant høyere utdanning fra høgskole og/eller universitet, gjerne med helse- og/eller sosialfaglig bakgrunn
• Relevant ledererfaring og gjerne videreutdanning innen ledelse er ønskelig
• God kjennskap til helse og omsorgssektoren og offentlig forvaltning
• God økonomiforståing
• Kunnskap om og ferdigheter i bruken av digitale verktøy
Vi tilbyr:
• Spennende, meningsfylte og varierte arbeidsoppgaver
• Tett samarbeid med andre tjenesteområder i kommunen
• Aktive, engasjerte og høyt kvalifiserte medarbeidere og ledere
• Et inkluderende og positivt arbeidsmiljø
• Gode utviklingsmuligheter
• Offentlig tjenestepensjon
Lønn og vilkår:
Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon:
Kommunalsjef Helse og oppvekst: Elisabeth Nerli tlf 928 02 537
HR-rådgiver: Dagfinn Rognerud tlf 404 13 600
Hvordan søke?
Vær vennlig å sende søknad elektronisk via www.lesja.kommune.no, link til ledige stillinger.
Søknad som ikke er sendt elektronisk via vårt søknadsskjema, blir ikke tatt i betraktning.
Utdanning og erfaring skal komme fram på søknaden. Dette gjelder også evt. interne søkere.
Søknadsfrist: 26.05.2025
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om å ikke bli oppført på søkerlisten (jf. Offl. § 25). Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, vil søkeren blir varslet.
Evt. søknadspapir blir ikke returnert.
Saksnr: 2025/106-2 StillingsID: 300 Dato: 05.05.2025