Gladnyhet til hytteeiere på Bjorli!

Logo Eidsiva 2023 - Klikk for stort bilde

Eidsiva utvider tilbudet på Bjorli og ønsker å levere TV og bredbånd til flere hytteområder. Vi gjør oppmerksom på at det kun er hyttene i kartene nedenfor som har mulighet til å få fiber i denne omgang.

De har også opprettet en egen side for dere som ligger innenfor de aktuelle områdene. Der kan du lese mer om produktene og bestille fiber. Du kan også se kart for å se om din fritidseiendom inngår i området som er besluttet utbygging på. Om den inngår i kartomrisset, kan du sende inn en forespørsel/melde din interesse.

Lenke til prosjektsiden hos Eidsiva

Med fiber slipper Eidsiva Bredbånds kunder hastighetsbegrensninger ved stor belastning i helger og høytider. Internett og TV levert gjennom fiberkabel gir mer eller mindre uendelig kapasitet, med suveren hastighet både inn og ut. Du deler ikke kapasitet med andre, og trenger ikke å ta hensyn til avstand til basestasjoner, datapakker eller om andre er på nett samtidig som deg.

Du står fritt til å velge det produktet som passer best for deg og ditt behov. Det vi ser er at våre mest fornøyde kunder foretrekker å ha tv- og internett samlet, grunnet pakkepris og én kundeservice. Altibox har et bredt utvalg av underholdning og våre fritidsprodukter inkluderer kanalpoeng man kan bruke til ulike kanalvalg, i tillegg til grunnpakken. Du kan bestille ekstra poeng og da benytte strømmetjenester som HBO, Viaplay, Netflix eller sportspakker. Du kan også bestille bredbånd som frittstående produkt og vi har hastigheter helt opp til 1000 Mbit/s tilgjengelig. Etableringskostnad for leveranse er 1990,- pluss egeninnsats på graving.

En del gravearbeid er unnagjort på Bjorli, men kan ikke foregå så lenge tela har slått inn i bakken. Graving, trekking av fiberkabler, installasjon og montasjearbeider gjenopptas så snart tela har gitt slipp. Arbeidet forventes ferdigstilt ved utgangen av 2023.

Det er noe røranlegg i flere av områdene som skal oppgraderes og vi vil bruke eksisterende rør der det er hensiktsmessig. Dermed vil arbeidene utføres med så lite graving og naturinngrep som mulig. For å hindre mer inntreden på området enn nødvendig, ber vi om at alle som skal bestille våre tjenester tar kontakt så snart som mulig, før vi gjør oss ferdig i området.

Her finner du informasjonsbrevet som kan skrives ut for å dele med andre som ikke er så digitale (PDF, 475 kB)

Klikk på bilder under så får du dem opp i større bilder.